Påskafton

Kategori: Allmänt

Påskafton gick i Sveriges tecken! Jag tog med mig en svensk, en finsk och en tysk och åkte upp till LA. Det var rätt mycket trafik så tog oss lite längre tid än vanligt! Men det var det väl värt, för vi åkte till en pizzeria där de gör pizzor på svenskt vis! Så jag fick mig en kebab pizza med kebabsås och bearnaise sås! Och de hade även pizzadallad! Vi var i himmelriket! Pratade med en svensk som jobbade där och han sa att det var alltid roligt att se när svenskar kom in där och var helt lyriska! Haha. Detta stället var tydligen den enda restaurangen i hela USA som har svensk pizza! 

Efter maten styrde vi bilen mot den nyöppnade butiken Sockerbit som är en svensk butik med lösgodis! Ännu ett himmelrike! Vi plockade på oss en varsin dyr men väldigt god påse var. Till och med ana, den tyska tjejen provade dig på och det verkade som hon gillade det! Vem gör inte det!! När vi skulle betala och gå så frågade ägaren om vi ville ha påsk must! Och det ville vi ju såklart! Vi var 4 lyckliga tjejer som sätte oss i bilen hem mot San Diego igen. 



När vi kom hem svidade vi om och jag agerade chaufför åt Ana och Emilia ner till PB. Hade en himla bra påskafton!! Och det bästa av allt är att jag har rester från pizzan och en burk bea sås!! 



Kommentarer

  • Gunvor säger:

    Hej! Ser att du har haft en fin påskhelg därborta, Här har vi strålande solsken och vitsippor...även Lina är hemma o hälsar på. Ha det fortsatt bra därborta!
    Kraamar från Gunvor

    2014-04-21 | 11:05:09

Kommentera inlägget här: