Veckan som gått

Strandhäng.
St Patricks day
Tacos middag ute i solnedgången med två av mina familjer :)

Selfies!!

Vi blev bjudna hem till farmorn och farfarn fredag kväll. Vin i solnedgången och barbecue. Till efterrätt fick jag en tårta och presenter och lite sång :)
Lördagen åkte vi till san Diego och tittade på ett stort fartyg Midway. Det är ett fartyg som har massa flygplan på.

Och så blev det söndag och familjen åkte hem till Sverige! :( kändes ändå helt okej vi ses ju i sommar! Tack för denna resan mamma , pappa och Therese :)

LA

Kategori: Allmänt

På fredagen kom vi till los Angeles. Familjen tyckte det var häftigt när de fick syn på Hollywood skylten( Therese såg den sist). Direkt vi kom dit tog vi en tour där vi fick se massa kändis hem och Beverly hills bland annat. Vi strosade runt på Hollywood blvd och vi tog oss en tur på Madame toussade.

På lördag åkte vi till Disneyland! Mycket folk men det var kul :) sen blev det att köra hem till san Diego :)

Cali

Kategori: Allmänt

Denna dag åkte vi på väg 1 och det var en otrolig utsikt! På kvällen stoppade vi på Madonna inn i San Louis bispo. Alla rum på hotellet är olika och har olika teman. Våra rum hade vattenfall till dusch. Rätt så häftigt!:)

Road trip

Efter san francisco hyrde vi en bil och började resan neråt mot san Diego igen. Första stoppet blev i monteray där vi bokat in oss på ett hotell på stranden! Jättefint :)

San francisco

Kategori: Allmänt

Bjuder på några bilder från våra tre dagar i san francisco!

Helgen

Familjen är här! Det känns kanon. Lördagen spenderade vi på coronado Island med strålande solsken! :)

På lördag kväll bjöd min familj ut min värdfamilj på middag. Det var mysigt :)
Och idag söndag så har det vart födelsedagskalas för Ethan som har fyllt 7 år :) det kom en galen vetenskapsman hit och alla hade jättekul! Ett lyckat kalas! Imorn, eller idag i Sverige, den 10 är det ju min födelsedag. Och den firar vi genom att flyga upp till San Francisco och sedan under veckan bila neråt kusten. Ska bli jättekul. :)

Update

Kategori: Allmänt

En dag var barnen lediga från skolan, då åkte jag och tvillingarna till nått som heter Science center. Där man kan greja med massa olika saker, vi hade en rolig dag och båda två somnade snabbt i bilen hem :)
Vi var ute på promenad och jag trampade nästan på den där ormen! Fy fasen vad läsligt! Ser inte fram emot att de börjar komma fram!
En fredagkväll hjälpte Emilia mig att färga mitt hår mörkt igen vilket var väldigt skönt, nu är det bara att ta tag i att gå och få det klippt också! :)
Slapp dag på stranden :)
Underbar utsikt från mount woodson
Vankas utgång.

I söndags bakade Emilia Isabelle och jag semlor! Dom blev riktigt goda måste jag säga!! :)

Nu tror jag att jag är med i uppdateringen!! :) idag ska jag plocka och städa lite här i huset, för imorn kväll ska jag åka och hämta upp mamma, pappa och syrran på flygplatsen här i San Diego! Ska bli underbart att ha dem här i två veckor. Och på måndag (min födelsedag) flyger vi upp till San Francisco och sedan ska vi bila nedåt mot san Diego igen! Skönt ska det bli med en veckas semester :)

Kategori: Allmänt

En dag när barnen var lediga från skolan tog vi med oss Monica till safari parken. Det blev en solig och fin dag :)
Vi var ju tvinga att passa på att göra så mycket som möjligt när barnen var i skolan! En dag åkte vi till Coronado och käkade lunch på stranden där. Så härligt och Monica brände sig litegrann ;)

På alla hjärtans dag så bakade vi muffins med barnen, de blev dock brända i botten, men det skärde vi bort och dekorerade dem iaf. På kvällen åkte jag jag Monica ner till escondido och käkade en romantisk middag! :)
På lördagen innan Monica skulle åka hen åkte vi ner till La Jolla. Där finns det massa sälar som man kan titta på. Det stinker men var rätt kul att se ändå :)
Tack världens bästa Monka för att du kom och hälsade på mig! Det var jättekul!! Saknar dig redan men vi syns till sommaren!! :)

Santa Monica

Kategori: Allmänt

På söndagen åkte vi till Santa Monica Pier. Det var riktigt fint där! Vi gick ut på pieren där de har ett nöjesfält, åkte dock inga karuseller. Vi käkade god lunch på Bubba Gump som är en restaurang baserad på filmen Forrest Gump! Jättebra och trevlig restaurang. Självklart åt vi räkor och fisk!:)

Påväg hemåt mot san Diego igen bestämde vi oss för att åka och tatuera oss, och sagt och gjort, så fick det bli. Jag gjorde de två stater som jag bott i under min tid här i USA, och hjärtana symboliserar Jacksonville och san Diego :) Monicas blev snygg och den var för hennes son Tim :) det blev en himla bra helg med bästa Monica! :)

LA

Kategori: Allmänt

Vi hade bestämt oss för att ta en tripp till Los Angeles. Så vi hoppade i bilen och körde norrut.

Direkt vi kom fram till hotellet bokade vi in oss på en guidad tur. Fick väldigt fin utsikt över LA, men blev lite besviken att vi inte var närmare Hollywood skylten. Det syns lite vitt på bilden i mitten, men där är den iaf :)
Sen blev det kändis hus spaning. Här är bland annat Britney Spears, Julia Roberts och Jennifer anistons hus om jag inte minns fel.
Översta grinden är huset där Michael Jackson hittades död, och den andra grinden har Elvis ägt det huset. Kungen av rock och kungen av pop. Bakom palmerna är hotell California.
Pretty women, walking down the street!

På kvällen käkade vi och promenerade på Hollywood boulevard, walk of fame :)

Monkan på besök :)

Kategori: Allmänt

Den 5 februari åkte jag och barnen för att hämta min fina vän Monica som skulle komma och hälsa på! Flyget var dock försenat, så vi stod och kikade i fönstret och väntade och tillslut kom hon! Och massa godis hade hon med sig! Haha. Det var Monicas första gång k USA, så självklart käkade vi hamburgare en kväll! :) vi var även och käkade brunch med mina kompisar och på filmkväll :) första helgen drog vi upp till LA, men det lägger jag ut i ett get inlägg :)

Bilder

Lite bilder från början av februari.
Första helgen i februari var vi på en collage fest och spelade beerpong. På söndagen åkte vi ut till coronado och kikade och på kvällen blev det pizza hemma hos ana och titta på super bowl. Bra helg! :)
Fotografering i väntan på K ska sluta skolan:)

Vart på Ikea och införskaffade lite svenska saker! :) spelat spel med barnen, och gjort läxor i solen mesans E simmar:)

Mexico del 2

Kategori: Allmänt

På onsdagen kom äntligen min vän Raquel dit. Det var så roligt att träffa henne igen! :)

Åkte till Tulim ruinerna en dag, och det var så fint. Stranden var nog bland det finaste jag sett! Underbar dag!
God mat och bra underhållning!

Sista måltiden innan jag och Raquel skulle åka hem igen.
Innan flyget så hann vi med några timmar på stranden. :)

Påväg mot bussen som tog oss till flygplatsen. Hade en helt underbar resa, som jag gärna skulle göra igen! Tack till Ingrid och Stefan för att ni bjöd mig att komma och hälsa på er i paradiset! :)

Mexico del 1

Kategori: Allmänt

Här kommer massa bilder från första delen av min Mexico resa med Ingrid och Stefan och deras vänner, :)
Första kvällen käkade vi gott och gick sedan till en bar och lyssnade på live musik! :)

En dag åkte vi till ett ställe som heter xcaret, fanns massa olika djur, man kunde snorkla, sola och bada. När vi gjort det så gick vi runt och kikade och såg en häftig kyrkogård med fina gravar och på kvällen gick vi på en show om mexicos historia.

Vårt mysiga hotel, La rana cansada :)
Andra dagen på Xcaret så simmade jag med delfiner, vilket var jättehäftigt!!!!